Наказ "Про затвердження положення про академічну доброчесність в КЗ «ДНЗ №26 ВМР»
no319-polozhennya-akademichna-dobrochesnist.docx
ПОЛОЖЕННЯ
про академічну доброчесність педагогічних працівників
в КЗ «ДНЗ №26 ВМР»
- Загальні положення
-
- Положення про дотримання академічної доброчесності КЗ «ДНЗ № 26 ВМР» (далі ЗДО) встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування у відносинах між учасниками освітнього процесу, а саме: педагогічними працівниками.
- Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Цивільного кодексу України, Статуту закладу дошкільної освіти, Правил внутрішнього розпорядку та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України.
- Метою даного Положення є дотримання високих професійних стандартів у освітній сфері, забезпечення сприятливого морально-психологічного клімату в колективі.
- Дія Положення поширюється на всіх педагогічних працівників. Педагогічні працівники усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.
- Принципи академічної доброчесності
-
- Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.
- Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п.4 Закону України «Про освіту» вважається:
Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства.
Самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових.
Фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях.
Фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень.
Списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети, тощо), крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання, а також повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, самостійної, індивідуальної, тощо).
Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування.
Хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального чи нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.
Зловживання впливом – пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави.
2.3. Академічна доброчесність впроваджується через систему принципів: законності, професіоналізму та компетентності, верховенства права, соціальної справедливості, прозорості, чесності, взаємоповаги, ввічливості, справедливості, відповідальності, толерантності.
2.4. Кожен член спільноти ЗДО наділений правом вільно обирати свою громадянську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.
2.5. Офіційне висвітлення діяльності навчального закладу та напрямів його розвитку може здійснювати завідувач ЗДО або особа за його дорученням.
2.6. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.
- Забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу
Академічна доброчесність забезпечується:
-
-
- Усіма співробітниками ЗДО:
- Уникнення провокування дій, пов’язаних з корупційними правопорушеннями.
- Дотримання норм Конституції України.
- Дотримання Статуту та Правил внутрішнього розпорядку ЗДО.
- Дотримання норм чинного законодавства України в сфері дошкільної освіти.
- Збереження, оновлення та раціональне використання навчально-матеріальної бази ЗДО.
- Дотримання культури зовнішнього вигляду співробітників.
- Дотримання правил високих стандартів ділової етики у веденні переговорів, у тому числі телефонних, які мають вестися у спокійному, ввічливому, доброзичливому тоні, що сприяє створенню позитивної репутації навчального закладу загалом.
- Надання достовірної інформації.
- Відповідальності за порушення академічної доброчесності.
-
3.2. Педагогічними працівниками шляхом:
3.2.1. Якісного, вчасного та результативного виконання своїх функціональних обов’язків.
3.2.2. Дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики.
3.2.3. Обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення.
3.2.4. Незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій.
3.2.5. Підвищення своєї кваліфікації шляхом саморозвитку і самовдосконалення, а також вчасного проходження відповідно до вимог законодавства курсової підготовки.
3.2.6. Дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт, тощо.
3.2.7. Надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти.
3.2.8. Не розголошення конфіденційної інформації, з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян.
3.3. Батьками вихованців:
3.3.1. Виховання у дошкільників поваги, гідності, прав, свобод і законних інтересів всіх учасників освітнього процесу.
3.3.2. Виховання відповідального ставлення до власного фізичного та психічного здоров’я, оточуючих та довкілля, формування навичок здорового способу життя.
3.3.3. Виховання поваги до державної мови та символів України, усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, Статуту навчального закладу, Правил внутрішнього розпорядку.
- Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності.
-
- При прийомі на роботу працівник знайомиться з даним Положенням, Правилами внутрішнього розпорядку ЗДО.
- Положення оприлюднюється на сайті закладу освіти.
- Вихователі-методисти:
- забезпечують шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок для публікацій на конкурси різного рівня з метою попередження порушень академічної доброчесності;
- використовують у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендують педагогам сервіси безкоштовної перевірки робіт на анти-плагіат.
- Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення.
- Відповідальність за порушення академічної доброчесності
-
- Відмова у встановленні кваліфікаційної категорії, присвоєнні педагогічного звання.
- Позбавлення раніше встановленої категорії.
- Позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
- Комісія з питань академічної доброчесності
-
- Комісія з питань академічної доброчесності – це незалежний орган, що діє у навчальному закладі з метою забезпечення моніторингу дотримання морально-етичних та правових норм цього Положення.
- До складу Комісії входять представники педагогічного колективу. Склад комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Голова, заступник голови та секретар Комісії обираються з числа осіб, що входять до неї. Голова веде засідання, підписує протоколи. За відсутності голови Комісії його обов’язки виконує заступник. Секретар Комісії здійснює повноваження щодо ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо. Термін повноважень Комісії складає 1 рік.
- Комісія має такі повноваження:
- Виявляти та встановлювати факти порушення академічної доброчесності.
- Проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності.
- Готувати пропозиції, надавати рекомендації та консультації щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітній діяльності закладу освіти.
- Отримувати і розглядати заяви щодо порушення академічної доброчесності.
- Залучати до роботи експертів з відповідних галузей, а також використовувати технічні і програмні засоби для встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою.
- Доводити результати розгляду заяв щодо порушення академічної доброчесності до відома завідувача для подальшого реагування.
- Свої повноваження Комісія здійснює за умови, що кількість її членів, присутніх на засіданні, складатиме не менше ніж дві третини її складу.
- Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів Комісії. У разі рівного розподілу голосів, голос Голови є вирішальним.
- За результатами засідання Комісії складається протокол, який підписує голова (в разі його відсутності – заступник) та секретар.
- Заключні положення
-
- Педагоги мають знати Положення про академічну доброчесність. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки. Заклад освіти забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.
- Положення про академічну доброчесність КЗ «ДНЗ №26 ВМР» схвалюється педагогічною радою та вводиться в дію наказом завідувача.